ONA – Astrantia Senioren 2

Astrantia ONA 2

Van links naar rechts (staand): Lieke de Grunt, Maud Jansen, Marlijn Peters, Kim Jetten, Susanne Peters en Belinda Kamps (coach)
Van links naar rechts (zittend): Lara Lamers, Daniek Kremers, Yvon Wattimena, Evelien Siebers en Anke Hermsen

Astrantia ONA 2 zaal

Van links naar rechts (staand): Lieke Jacobs (trainster), Belinda Wolters (coach), Susanne Peters, Kim Jetten Marlijn Peters, Maud Jansen en Anke Hermsen
Van links naar rechts (zittend): Lieke de Grunt, Daniek Kremers, Lara Lamers, Evelien Siebers en Yvon Wattimena

Astrantia/ONA 2 speelt de veldcompetitie in Middelaar in een geel/zwart tenue.
In de zaalcompetitie speelt Astrantia/ONA 2 in Overasselt in wit/rood tenue.

==========================================================
ONA/Astrantia 2 – TOG 2:         31-01-2016

Vandaag speelde thuis ONA/Astrantia 2 voor de derde keer in deze zaal competitie tegen TOG 2. De dames wisten al een maal eerder te winnen en dit was ook het streven voor vandaag. De thuisploeg startte met een 2-0 voorsprong, waarna de gasten helaas al snel op 2-2 gelijk kwamen. De rust werd met een 3-2 voorsprong voor ONA/Astrantia in gegaan. ONA/Astrantia begon met veel goede moed aan de tweede helft en kwam snel tot score. Na veel mooie aanvallen aan beide kanten, staat het halverwege de tweede helft 6-4. Hierna voerde ONA/Astrantia steeds meer de druk op en had verdedigend de zaken goed voor elkaar. De tegenpartij wist hierdoor niet meer te scoren, waardoor de thuisploeg met een paar mooie aanvallen uitliep naar een score van 9-4. Dit was meteen de eindstand van deze wedstrijd. Over twee weken treft ONA/Astrantia 2 voor de vierde en laatste keer TOG 2. Deze wedstrijd zal om 10:30 uur gespeeld worden bij TOG. De dames van ONA/Astrantia 2 kunnen alle steun gebruiken bij deze wedstrijd om te streven naar een nog beter resultaat.

————————————————————————————————————–

ONA/Astrantia 2 – Klimop 2:                        06-12-2015

Vandaag stond er voor ONA/Astrantia 2 een thuiswedstrijd tegen Klimop 2 op het programma. Al in de eerste aanval kwam de thuisploeg tot score. Beide ploegen kwamen tot genoeg kansen, maar Klimop kon deze kansen beter omzetten in doelpunten. Ruststand: 1-3. Na een aantal wissels van Klimop, stonden de dames van ONA/Astrantia 2 te korfballen tegen meerdere dames uit Klimop 1. De thuisploeg wist zich goed stand te houden tegen de tegenpartij. Na een lange stand van 1-4, besloot de thuisploeg 2 speelsters van de A in te brengen. Na deze wissels werden de kansen van beide partijen beter benut. De dames van ONA/Astrantia 2 hebben hard gewerkt, maar helaas zijn de punten meegegaan met de dames van Klimop. Eindstand: 4-7.

———————————————————————————————————

TOG 2 – ONA/Astrantia 2:         3-4          29-11-2015
Na vorige week tegen TOG 2 gespeeld te hebben, moest ONA/Astrantia 2 vandaag weer tegen TOG 2. Ditmaal was het een uitwedstrijd voor de dames. Omdat ze vorige week met 1 doelpunt verschil verloren hadden, gingen ze met een goede strijdlust de wedstrijd in. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want ze gingen de rust in met een 1-3 voorsprong. In de tweede helft heeft het een lange tijd 2-4 gestaan. Het werd nog even spannend, want in de laatste 2 minuten wist de thuisploeg het nog tot een stand te brengen van 3-4. Gelukkig wist de verdediging het nog goed dicht te houden en was de eindstand 3-4. De eerste overwinning voor de dames in het binnenseizoen!

===================================================================
ONA/Astrantia 2 – TOG 2         5 – 6          22-11-2015

In de eerste helft van ONA/Astrantia 2 – TOG 2 waren er voor beide ploegen veel aanvallen, helaas werden deze niet benut en gingen de dames met een stand van 2-4 de rust in.
Na de rust ging ONA/Astrantia 2 meteen goed van start en maakte al snel de 3-4. Door hierna ook een strafworp te benutten maakte de thuisploeg de stand gelijk, 4-4.
In de slotfase maakte TOG 2 middels een doorloopbal de 4-5. Er werd snel geantwoord door ONA/Astrantia 2 via een mooi afstandschot, 5-5. Helaas benutte TOG 2 net voor tijd een mooie kans en zet de eindstand op 5-6.

================================================================

ONA/Astrantia 2    -  Klimroos 3            9-5                        15-11-2015

Vandaag speelde ONA/Astrantia 2 hun 1e zaalwedstrijd tegen Klimroos 3. In de eerste paar minuten stond ONA/Astrantia al snel 2-0 achter, daarna zijn ze goed terug gekomen maar klimroos bleef uitlopen. De ruststand was 5-2 voor Klimroos en na de rust bleef Klimroos aan de winnende hand. Ona/Astrantia herpakte zich en hieruit volgden mooie doelpunten. Hierdoor eindigde de wedstrijd met een eindstand van 9-5.